Dnes si můžu přidat do sbírky další herní skvost - Mass Effect. Myslím, že nemá cenu tady podrobně rozebírat co je tahle hra zač. Stejně bych jen opakoval věci, které si můžete přečíst kdekoliv jinde. Mass Effect totiž není žádná horká novinka, vyšla poprvé na XBOX360, vzpomínáte? Což znamená, že počítačová verze je konverze z konzole. Ale jaká konverze, panečku! Když si uvědomím, jak moc zpraseně mohou některé konverze z konzolí vypadat, tak musím před vývojáři z BioWare vyseknout poklonu. Ostatní studia by si z této hry měla vzít příklad. Takhle má totiž vypadat konverze!
Snad nic nezkazím, když řeknu, že příběh Mass Effectu je vlastně klasické klišé o záchraně vesmíru, jenže je tak krásně vyprávěný, že nepřestane hrát, dokud neuvidíte závěrečné titulky. A to není všechno, vývojáři připravují pokračování. Hra je postavená na Unreal enginu 3, ale nemusíte se bát. Muskulaturní pánské orgie nečekejte - díkybohu. Vývojáři si s enginem skvěle poradili a nejen, že hra vypadá stylově a pěkně sci-fi, ale dokáže běžet i na slabších strojích. Hudebnímu doprovodu není co vytknout, sedí perfektně.
Bohužel stále platí, že nic není dokonalé. Mass Effectu se nevyhnuly jisté neduhy, které někdy až moc znepříjemňují hraní. Občas mě napadá, jestli na hře nepracovali dvě skupiny. První, která vytvořila všechno to, co máme na téhle hře rádi a druhá, která se postarala o tyhle blbiny.
Třeba to, že se vedlejší mise nechutně opakují. Respektive jejich prostředí. Až budete prolézat popáte ten samý důl, akorát s jiným rozmístěním beden a konečným cílem úkolu, poznáte, o čem mluvím.
Zajímalo by mě, kdo vytvářel povrchy planet. Při některých jízdách v terénním vozidle Mako jsem měl pocit, že všichni uvnitř už musí vyzvracet i svoje vnitřnosti. Skoro to vypadá tak, že někdo načmáral mapu povrchu a podle barvy se vygeneroval terén nebo se terén dokonce generoval náhodně. Pak už jen stačilo tam přidat objekty a hurá na další planetu. Po několikáté šílené jízdě už se vám ani nechce planety objevovat. Zajímavé objekty jsou těžko přístupné, jedna planeta podobná druhé atd. Ale chcete-li se dostat k lepšímu vybavení a úrovni postav, tak to budete muset přežít.
Také AI není úplně bezchybná. A ve které hře je, že? Občas se mi stalo, že moji parťáci tupě stáli, nekryli se a nechali do sebe nasázet nepřátelské rakety, což je samozřejmě zabilo. Nepřátelé se také někdy chovali tak, že i pilot kamikaze by záviděl. Klidně do vás naběhnou a nechají se zabít. Čehož jsem pak sprostě využíval, když šlo do tuhého. ^_^
Dalším neduhem, který mi dost vadil, byla podobnost zbraní. Co na tom, že seberete třikrát lepší pušku, když vypadá stejně jako ty předchozí. Proč se zbraně od různých výrobců liší sakra jen barvou a vlastnostmi? Tohle mi u RPG takového kalibru, jako je Mass Effect, docela vadí.
S vysokým hodnocením hry na všech herních webech přesto souhlasím, tahle hra si to zaslouží, i když to není pravé "těžké" RPG, takže hardcore hráči mohou remcat, a najde se v ní i pár chybiček. Mě, jako milovníkovi her od BioWare celkově, se hra velmi líbila. Je to jako kdybyste hráli sci-fi román. Své místo na mojí poličce si našla. A co na vaší poličce? 8)
neděle 22. června 2008
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
0 komentářů:
Okomentovat
Pokud odesíláte komentář jako anonymní, bylo by hezké se podepsat! Na nepodepsané komentáře neodpovídám.
Děkuji