úterý 2. srpna 2011

Iconoclasts - poctivá indie hopsačka ve vývoji [dojmy]

S nostalgií vzpomínám na staré hopsačky jako je Rayman, Jazz Jackrabbid nebo Captain Claw. Kam se poděl tenhle kdysi tak oblíbený žánr 2D hopsaček? Byla doba, kdy to vypadalo, že hopsačkám odzvonilo. Všude se horlivě zaváděl třetí rozměr a žánr 2D hopsaček s ručně kreslenou grafikou umíral zapomenut v koutě. Zdálo se, že tam taky tento žánr zůstane, jenže to by nesměla existovat herní indie scéna.

Nezávislí vývojáři ostatně umí nabídnou spoustu skvělých herních titulů a nebojí se originality. Úspěch her jako je Minecraft je toho jen důkazem. Ale indie nutně neznamená jen originální nápady, je to také návrat k herním kořenům, k pocitům, které jsme zažívali při hraní našich prvních her. Možná je to jen nostalgie nebo možná, že opravdu potřebujeme hry, které nabídnou něco víc, než jen párhodinovou adrenalinovou injekci. Kdoví.


Joakim Sandberg je švédský nezávislý vývojář (Není těch indie vývojářů-švédů podezřele moc? Čím je tam asi krmí v tom Švédsku?), který má na triku hry jako Noitu Love nebo Legend of Princess. Obě dvě, a také další hry od Joakima, mají až nadpozemsky nádhernou pixelartovou 2D grafiku, hladce se ovládají a hlavně, jsou to hopsačky. Obě jsou to výborný hříčky, ale Konjak, to je Joakimova přezdívka, ještě nevytáhl všechny trumfy.


Jeho opus magnum, dovolím si použít ten výraz, se na nás teprve chystá. Má jméno Iconoclasts a je to poctivá hopsačka ze staré školy. Joakim je silně ovlivněn hrami jako je Castlevania a Metroid, což jde na Iconoclasts velmi znát. Ovládání je precizní, grafika je dechberoucí a co víc, Konjak se nebojí i zajímavého příběhu a dokonce dojde i na příjemný humor.


Ve hře se zhostíte role mechaničky Robin, která po svém otci převzala profesi a pomáhá lidem z nedaleké vesničky s kdečím technickým. Bohužel ve světě Robin je jakákoliv znalost vědy či techniky zakázána a krutě trestána. Jediný, kdo může disponovat těmito znalostmi je korporace One Concern. Robin tedy zůstává pěkně při zemi, aby nebudila pozornost. Všechno se však změní v den, kdy něco spadne z oblohy nedaleko domu, ve kterém naše mechanička žije.


K mání je zatím jen takové malé demo. Nebo spíš říkejme betaverze. Je to krátká hratelná ukázka ze začátku hry, která ale po takových 2-3 hodinách hraní končí useklá v jednou levelu, který nejde dokončit. Ale troufám si říct, že o kvalitách vás přesvědčí více než dokonale.

Web hry, stejně jako ostatní Konjakovu tvorbu, najdete na: http://www.konjak.org/

BONUS
Pokud vás Iconoclasts zaujalo a rádi byste vyzkoušeli něco podobného ražení, doporučuji hopsačku Momodora 2 od Guilherma Martinse. Najdete jí na adrese: http://www.elektrobear.com/rdein/

Líbil se vám tento článek? Začněte odebírat RSS blogu nebo si mě přidejte na Twitteru.

1 komentář:

  1. Jojo, ať žijí hopsačky. Captain Calw mám nainstalovaného v počítači a občas si ho ještě zahraju, tyhle hry opravdu mají své kouzlo. Díky za tip ;-)

    OdpovědětVymazat

Pokud odesíláte komentář jako anonymní, bylo by hezké se podepsat! Na nepodepsané komentáře neodpovídám.

Děkuji