pátek 13. listopadu 2009

Bakemonogatari – první dojmy

Už dlouho jsem neviděl žádnou “pořádnou” anime sérii. Popravdě, neměl jsem poslední dobou na anime moc času. A to si říkám otaku! ^_^ Na Bakemonogatari jsem četl samou chválu a ačkoliv si raději dělám o věcech vlastní úsudek, přišlo mi přinejmenším podezřelé, že negativní názory byly až v takové menšině. Připomínalo mi to moje setkání s Haruhi Suzumiya no Yuutsu.

Kam jsem se vrtnul všude samá chvála, všude odkazy a obrázky. Znechutilo se mi to. Po čase mě napadlo, že názor, vytvořený jen z dojmů jiných, je vlastně špatný a že bych to měl vidět, když chci tvrdit, že je to blbina. A stalo se, že i já jsem propadl kouzlu toho anime. A to samá se teď stalo i s Bakemonogatari, leč mnohem rychleji.

Zatím jsem viděl dva díly, proto ty první dojmy, ale už teď mám jasno, že nejde o nic obyčejného. Od doby Saonara Zetsubou Sensei jsem neviděl divnější anime. Pauzování přehrávání jsem možná dělal dokonce i častěji. Líbí se mi, že si Bakemonogatari na nic nehraje, že má vlastní cestu a především osobitou animaci. Která mi sice místy přijde až moc strojová, ale to už prostě patří k této sérii.

Hrdiny jsem si okamžitě zamiloval. Už jen třeba z důvodu toho, že Hitagi nemluví jako přišlápnutý křeček a že jsou vůbec všichni dospělejší tak, jak se to na jejich věk patří. To už samo o sobě jaksi oddaluje tuhle sérii od ostatních, generických školních anime, kterých je jak blech.



Co mě opravdu dostalo byl ale až druhý díl. Možná to bylo tím, že se příběh vtipně zašmodrchal, možná to bylo onou scénou ze sprchy, která v anime ve vysokém rozlišení obzvlášť vynikla, a nebo to prostě bylo tím, že oproti prvnímu dílu ubylo textu v obraze a celková šílenost anime poklesla na pro mě přijatelnější hodnotu.

Nemluvě o tom, že se můj spolubydlící vyjádřil o Bakemonogatari jako o, cituji: "dobře praštěném anime". Což mínil jako pozitivní hodnocení. A jelikož nepatří mezi příznivce japonské animace, ba spíš naopak, tak to už o kvalitách série něco svědčí, ne? :-) Okamžitě jsem se tedy stal dalším členem onoho početného zástupu otaku pějících oslavné ódy na toto anime. Doufám, že další díly si nepokazí image a já nebudu muset přepisovat tenhle článek.

0 komentářů:

Okomentovat

Pokud odesíláte komentář jako anonymní, bylo by hezké se podepsat! Na nepodepsané komentáře neodpovídám.

Děkuji